Anasayfa | ye Girii | ye Ol | Otel Ara | Gezi Rotas Tavsiyelerim | letiim | Knye

Fethiye  Fethiye
 Tlos ve Jeep Safari
 Xanthos Antik Kenti
Otel Ara

yle birka gnlk geziye ne dersin? te rota nerilerim:

Gemiler Adas Mula'nn Fethiye Krfezi'nin gney ucunda ve Fethiye'ye 9 km. mesafedeki bir adadr. Gemile Adas olarak da bilinir.

Ada zerinde Bizans mparatorluu dneminden kalma 4-5 adet kilise kalntlar bulunuyor. Antik dnemdeki ad Aya Nikola (Aziz Nikola, St.Nicholas) imi. Adann karsnda Gemile Koyu (Gemiler Koyu) ve plaj ve Gemile Vadisi (Gemiler Vadisi) ile birlikte bir doa harikas oluturan Gemile 1. Derece Doal Sit Alan'ndr. Ada sit alan ve ak hava mzesi olduundan giri cretli; Kii ba 5 YTL.

Teknelerin yanat koydan adaya ayak bastnzda resmi grevliye 5 YTL giri cretini verip ada hakknda ksa bir bilgilendirme alyorsunuz. Daha sonra adann zirvesine doru trmanmaya balyoruz. ENfes manzara eliinde bu gzel ve olduka kolay trman esnasnda ykk durumdaki kiliseleri birer birer ziyaret ederek en sonunda zirvedeki kiliseye kadar kyoruz. Etraftaki manzara olduka etkileyici. Saysz fotoraf ekiyoruz Gemiler adasnda.

Zirvenin hemen altnda adada bulunan en byk kilise yer alyor. Bu kilisenin harikulade manzaral denize dnk balkon eklinde bir teras var. Buraya inen antik merdiveni kefedip bu terasda esiz manzara eliinde dinleniyoruz bir sre. Kilisenin ierisine giri yasak. Anladmz kadaryla zaman zaman kazlar devam ediyor. Kilisenin taban tamamen mozaik kapl ve koruma altnda.

Dinlenme molasnn ardndan teknemize dnmek iin inie geiyoruz. nite de pek ok kare fotoraf ekiyoruz. Sonunda teknemizdeyiz! Bu arada adann koyuna bir ka yelkenli tekne demir atm. Yolcularnn hepsi yabanc turist. Rehberleri eliinde adaya kmlar.

Teknemizin demir att koy tam anlamyla harika. Deniz tam anlamyla turkuaz rengi. Sar yosunlar ile birlikte muhteem bir kontrast oluturuyorlar. Hele bir de kareye o gzelim guletler de girince!

Teknedeyken yolda karlatmz gzlemeci ifti yine kayklaryla gryoruz yanbamzda. Bize harika fotoraflar ekme frsat veren bu ifte 40 n zerinde gzleme yiyerek karln fazlasyla veriyoruz :) Bu arada hayatmdaki ilk ikolatal gzlemeyi burada yediimi sylemeliyim. Bu ikolatal gzlemeyi enok alman turistler tercih ediyormu.

Molann ardndan bu gzelim koya ve adaya veda ediyor ve sonraki koya doru yola kyoruz...