Anasayfa | ye Girii | ye Ol | Otel Ara | Gezi Rotas Tavsiyelerim | letiim | Knye

Antalya-Bat Akdeniz  Antalya
 Aspendos
 Demre-Myra-Noel Baba Kilisesi-Slkl plaj
 Kprl Kanyon
 Manavgat elalesi
 Perge Antik Kenti
 Phaselis (Faselis)
Otel Ara

yle birka gnlk geziye ne dersin? te rota nerilerim:

Ka-Finike arasnda Demre'de mola veriyoruz. Hedefimiz Myra antik kentini ve Noal baba kilise-mzesini gezmek. Antalya'ya bal Demre ilesi antik Myra kentinin zerinde kurulmu. Kalntlar neredeyse kent merkezinde. Antik kente giri cretli (15 TL). Mzekart burada da geerli. Bunaltc akdeniz gnei altnda Myra antik kentini abucak geziyoruz. Grlebilecek belli bal yerler, kayalara oyulmu ok saydaki ant-mezarlar ve antik tiyatro. Gezimiz srasnda arkeologlar ve iiler tiyatro iinde youn bir alma yrtyorlard. Myra antik tiyatrosu olduka byk ve grkemli, gnmze iyi korunagelmi.Mutlaka ziyaret edilmeli.

Myra antik kentinden sonra yine Demre kent merkezinde yer alan Noel baba (St.Nicolas) mze-kilisesine uruyoruz. Gii cretli (15 TL) ve mze kart geerli. Kilise gayet iyi korunmu, zamannda Rus arnn da maddi yardmyla restore edilmi. Gayet byk bir yap. zellikle Rus turistler ok ilgi gsteriyorlar, ieride dualarn ediyorlar. Demre'de grlmesi gereken yerlerin banda Noel-Bala kilisesi en bata yer alyor.

Noel-Baba kilisesinden sonra Demre'nin plaj saylan Slkl sahiline gidiyoruz. Demre ehir merkezine sadece birka kilometre mesafede bulunan Slkl sahili ayn zamanda doa koruma sahas ve bu nedenle yaplama yasak. Sahilde kk bir kafeterya ve nnde ezlonglar bulunuyor. Harika bir kumsala (ince kum sahil) sahip Slkl sahilinin arkas am orman. Bylesine muhteem bir sahili biz biraz bakmsz ve sahipsiz bulduk akas. Sanyoruz bunda Demre'nin bir tatil beldesi olmamas ve yalnzca transit gei iin kullanlmasnn byk pay olsa gerek. Yolda bir yzme molas vermek iin ideal bir sahil, neriyoruz.